Friday, April 8, 2011

Jangan Bersedih

Jangan Bersedih
Sesungguhnya rasa sedih akan selalu mengganggumu dengan kenangan masa lalu, akan membuatmu khuatir dengan segala kemungkinan di masa akan datang, dan akan mensia-siakan peluangmu pada hari ini.

Jangan Bersedih
Sesungguhnya rasa sedih hanya akan membuat hati menjadi kecut, wajah menjadi muram, semangat akan padam, dan harapan akan menghilang.

Jangan Bersedih
Sebab kesedihan hanya akan membuat musuh gembira, membuat kawan bersedih, membuat orang yang mendengki senang, dan membuat hakikat- hakikat yang ada berubah.

Jangan Bersedih
Sesungguhnya rasa sedih sama dengan menentang qadha', dan menyesali sesuatu yang pasti, jauh dari sikap lembut, dan benci terhadap nikmat. 

Jangan Bersedih
Sesungguhnya rasa sedih tidak akan pernah mengembalikan sesuatu yang hilang dan semua yang telah pergi, tidak akan membangkitkan orang yang telah mati, tidak mampu menolak takdir, dan tidak mendatangkan manfaat.

Jangan Bersedih
Sesungguhnya rasa sedih itu datangnya dari syaitan, dan kesedihan itu adalah rasa putus asa yang menakutkan, kefakiran yang menimpa, putus asa yang berlanjutan, tekanan yang harus dihadapi, dan kegagalan yang menyakitkan.

Miss Bone Emoticons 46

I see u when u see me.......

No comments: