Monday, November 14, 2011

WAJAH BARU

Assalamualaikum sume.......
Mcm dah lma je xbuat entry bese, slalu post story Cik Huda tu je....almaklumlah x sempat nk post, yg story tu snang je, copy paste je dr file, jmat msa heheehehe...........
Kali ni nk buat enry sal blog Cik Huda yang dh BERWAJAH BARU.......

tadaaaaaaaaaaaaa............................
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
mcm yg korang duk tngok ni lah....xpyah tadaaa nye dh......
yg bru ni dah ada bunga gerak2, ada bdak warna purple, n mcm2 lg lah bnda bru yg Cik Huda xreti nk buat hehehe.....



yang ni yg lma pnye
Rasa macam dh lma xubah page Cik Huda ni, bkn mlas tp Cik Huda kureng gemor cikit bnda2 cmni, xbrseni org kta, jiwa tu x masuk.......

Tp yg baru ni bkn Cik Huda yg buat, tp insan istimewa ini.........
-
-
-
-
-
-


Miss Nadrah yg baek ati n comey

sangt2 brterima ksih ngan insan ni, Miss Nadrah Why2love...... klu nk hrapkn Cik Huda mmng x r, blog bdak darjah dua lg lawa kot....tp d sebbkn jasa mu Cik Nad, sumenya berubah hehehe.......suke2....... xtau nk kta cmne tp Terima Kasih banyak2 to Cik Nad yg sudi brsusah payah make-up blog bdak xberseni ni, TQ dear....



akhir kta...... I see u when u see me......



Awan Berarak Pergi (cont.)

Kini Khairul lebih berani untuk mendekatkan diri dengan Azian. Setiap pagi dan petang Khairul melantik dirinya sebagai ’penyambut tetamu’ Azian, menanti Azian di lobi syarikat. Tahap kesabaran Azian mula tergugat. Azian cukup rimas dengan lelaki itu. Mendengar namanya sahaja sudah cukup membuatkan Azian meluat apatah lagi jika bertentang mata.

Pagi itu cukup suram, sesuram perasaan Azian. Setiap kali tibanya hari Isnin, ia pasti meragut ketenteraman hati Azian. Ini kerana tibanya hari Isnin bermakna bermula seminggu lagi yang menganggu hidup Azian. Bukan gangguan kerja yang sentiasa menjengahnya tetapi gangguan lelaki yang sudah muak untuk dipandangnya.

Hujan lebat di luar membuatkan hati Azian berat untuk meninggalkan katil bujangnya itu. ” Seronoknya kalau aku ni bos. Boleh masuk pejabat ikut suka je’, angan-angan yang selalu muncul dalam kepalanya. Satu lagi sebab yang menambah kemalasan Azian adalah kerana hari hujan menandakan bahawa hari yang memerlukan Azian memandu ke tempat kerja. Kebiasaannya Azian ke pejabat dengan hanya menunggang motosikal ataupun paling tidak menggunakan perkhidmatan awam. Bagi Azian memandu kereta di kota raya Kuala Lumpur ini cukup melecehkan. Leceh dengan kesesakan yang merimaskan dan leceh dengan pelbagai ragam segelintir pengguna yang mementingkan diri. Tetapi kerana hujan lebat yang masih berterusan memaksa Azian melupakan semua itu.

”Aduhai, pagi-pagi lagi dah penuh parking ni. Syarikat je besar tapi parking area ciput. Diaorang ni pun satu, awatlah pakat duk mai sorang satu kereta. Apa salahnya kalau kongsi kereta. Eh, bukan aku pun camtu ke?”, ngumam Azian berseorangan didalam kereta. Seperti biasa Azian akan memarking keretanya agak jauh daripada pintu masuk pejabatnya. Bukan kerana malu dengan kereta buruknya itu tetapi lebih mudah untuknya memerhati koordinat lelaki bernama Khairul itu. Dan lebih mudah juga untuk Azian mencari laluan kedua untuk ke pejabatnya.

Dengan payung corak bunga miliknya, Azian menapak menuju bangunan tempat kerjanya. Sebaik sampai di depan pintu utama bangunan, tiba-tiba seorang lelaki tinggi lampai menapak ke laluan Azian. ” Sorry, awak ada tisu tak?”, pertanyaan yang membuatkan langkah Azian terhenti. ” Tisu? Urm kejap erk”, balas Azian seraya membelek begnya. ” Alamak, sorry tak adalah”,ucap Azian seraya terkocoh- kocoh berlalu pergi. ” Amboi kalutnya minah ni. Tapi tak perasan pulak muka dia tadi”, ngumam Irham.

”Eh, tak perasan pulak muka mamat tu tadi”, ayat yang sama muncul dibenak Azian. Kerana bimbang bertembung dengan Khairul, Azian berlalu meninggalkan lelaki ’tisu’ itu tanpa sempat memandang rupa empunya diri. ” Ah lantaklah, kalau tengok muka dia pun, next time bukan jumpa lagi pun. Dia pun tak perasan muka aku agaknya”, Azian bermonolog sendiri. Tetapi timbul rasa bersalah dalam diri Azian. Azian sempat memandang tangan lelaki ’tisu’ itu. Darah dari luka di jarinya menarik perhatian Azian sehingga Azian tidak berkesempatan memandang wajah lelaki itu ditambah pula dengan kekalutan Azian ’melarikan diri’ daripada bertembung dengan Khairul. Tanpa kedua-duanya sedar, itu bukanlah pertemuan pertama dan terakhir untuk mereka. Takdir telah pun tercatat untuk mereka.

Suasana di pejabat pagi itu sesuram suasana diluar. Masing-masing leka menghadap komputer masing-masing. Azian berlalu ke biliknya tanpa disedari rakan-rakan sepejabatnya. ” Amboi, semua khusyuk buat kerja sampai tak nampak aku datang. Apa aku ni terlepas pandang ke sampai tak nampak?”, ngumam Azian. Sebenarnya Azian hairan, tidak pernah dia berhadapan dengan keadaan seperti hari ini. Awal pagi itu suasana pejabatnya berlainan daripda kebiasaannya. Selalunya paginya disambut dengan senyuman manis Liza, kerani di unitnya itu. Tetapi hari ini semua rakan-rakan pejabatnya itu begitu tekun memulakan tugas mereka. ” Mungkin ada pihak audit nak datang kot”, Azian membuat andaian sendiri.

” Kenapa aku tengok korang semua awal-awal pagi lagi dah tekun buat kerja? Selalunya sebelum mula kerja korang sempat lagi melepak sejam dua kat pantry tu.”, tanda tanya yang bersarang dibenak Azian memaksanya bertanya kepada Liza sebaik sahaja waktu makan tengahhari menjengah. ” Lorr kau tak tahu ke anak bos kita tu dah balik dari outstation semalam? Hari ni terus dia masuk pejabat”, jawap Liza. ” Kalau bukan sebab anak bos kita tu dah masuk pejabat, tak adanya kitaorang ni nak tekun-tekun sangat”, tambahnya lagi. ” Anak bos? Yang mana satu? Tak tahu pun bos dah ada anak yang besar panjang?”, soalan demi soalan keluar dari mulut Azian. ” Alamak aku lupalah yang kau tak pernah jumpa lagi anak bos kita ni’, sengih Liza. ” Anak bos kita ni dah lapan bulan outstation kat Sabah. Cawangan syarikat kita kat Sabah tu ada masalah sikit. Tu yang anak bos kita sendiri yang turun padang tu. Kau belum jumpa dia lagilah sebab kau masuk sebulan selepas dia ke Sabah”, terang Liza tanpa diminta. ”Anak bos kita tu lelaki ke perempuan?”, soal Azian. ” Lelaki. Umur baru 27 tahun, tegas dan skema nak mampus. Kalau kena tangkap tak buat kerja dengan dia memang teruklah orang tu kena. Walaupun tak ramai yang suka dengan cara kerja dia tapi dia tu bagi aku cukup berkaliber, dah sesuai sangat kalau bos kita tu nak serahkan syarikat kat dia. Dia tu kalau bercakap dah macam menteri dah aku tengok. Tengoklah, masalah cawangan kita dekat Sabah tu dah bertahun timbul tapi dia pergi sana lapan bulan je dah setel. Haaa anak bos kita tu ketua unit teknikal, tapi yang paling penting bujang lagi hihihihi....”, panjang lebar Liza memberi penerangan sambil tersengih sehingga menampakkan semua pendakap giginya itu. ” Eeee kau ni sempat lagi erk. Dah lah jomlah balik, nanti lewat pulak nak solat”, seraya Azian bangun menuju kauter pembayaran meninggalkan Liza.

Masing-masing masih khusyuk menyiapkan kerja masing-masing. Sepanjang dua minggu yang berlalu, itulah suasana yang dapat Azian perhatikan. Azian masih menjalankan tugasannya seperti biasa. Walaupun sudah dua minggu berlalu tetapi Azian belum pernah sekali pun lagi bertemu dengan anak bos yang menjadi topik tiap perbualan harian rakan-rakan sekerjanya. Mungkin disebabkan kerana berlainan unit dan tingkat bangunan menyebabkan mereka tidak berpeluang untuk bersua. Lelaki ’tisu’? Ketika ingatan Azian pada insiden dia dan lelaki tersebut hampir lupus, tiba-tiba sesuatu yang tak dijangka mereka tercetus.

Seperti sudah menjadi rutin Azian untuk menggunakan tangga setiap pagi untuk masuk ke pejabatnya. Bukan kerana lif tidak disediakan ataupun kerana lif rosak, tetapi kerana setiap pagi dan petang ada ’pengawal’ yang akan mengawal laluan keluar dan masuk lif. Khairul, jejaka yang tidak pernah mengenal erti putus asa. Jejaka itu tetap menaruh harapan untuk bersatu kembali dengan Azian.

Suatu pagi tanpa disangka Azian, Khairul mengubah ’rutin’ hariannya. Pagi itu Khairul mengubah ’port’nya ke tempat meletak kereta. Azian, tanpa dapat menduga akhirnya terpaksa berhadapan dengan jejaka itu. Jika bukan kerana tertinggal payung, Azian pasti tidak akan meletakkan keretanya di parking hadapan bangunan pejabatnya. Sedang Azian leka mengambil barang didalam keretanya tiba-tiba ada tangan yang menyentuh bahunya dari belakang. Alangkah terkejutnya Azian apabila Khairul kini berada di depannya.

”Eh kurang ajar betul awak erk? Sesuka hati je pegang-pegang perempuan. Awak ingat saya ni apa? Haa apa awak nak? Pagi-pagi dah muncul depan saya ni, rosakkan hari saya je”, bertalu-talu perkataan keluar dari mulut Azian. Khairul yang begitu terkejut dengan reaksi Azian melangkah sedikit ke belakang. Raut mukanya menunjukkan yang bahawa dia begitu malu, malu dengan teguran Azian yang agak keras dan malu dengan tindakannya itu.

”Urmm, saya nak cakap sikit dengan awak boleh? Saya rasa kita berdua ada hal yang perlu dibincangkan dan diterangkan. Apa kata lepas office hour nanti kita keluar?”, Khairul cuba untuk berlagak tenang. ” Keluar? Dengan awak? Berdua? Hahaha....... awak gila ke?, suara Azian kedengaran. ” Buat apa saya nak keluar dengan awak? Saya tak ada apa-apa hubungan pun dengan awak sampai nak keluar berdua dengan awak. Lagipun saya rasa kita dah tak ada apa yang perlu dibincangkan. Saya dah lupakan semua pasal kita dulu, pasal hubungan yang pernah wujud dan saya dah lupakan pasal awak pun. So, just live your life,ok? Anggap kita tak pernah kenal pun sebelum ni.”, Azian menambah. ”Tapi saya masih sayangkan awak Azian. Saya tahu dulu tu semua salah saya. Saya yang salah menilai antara kaca dengan permata. Tapi sekarang saya dah sedar yang awaklah permata hidup saya”, suara Khairul antara dengar tak dengar. ” Eh kau ni tak paham bahasa ke? Aku dah malas nak cakap baik-baik dengan kau ni. Dulu senang-senang je kau buang aku tapi sekarang kau terhegeh-hegeh dengan aku. Kau ni dah macam gila talak aku tengok. Kau dah lupa ke yang aku ni dah ada tunang and kitaorang akan kahwin tak lama lagi. So, jangan ganggu hidup aku lagi ok dan lagi bagus kalau kau tak payah muncul lagi depan aku, paham?”, suara Azian agak meninggi dan kasar. Azian sudah cuak untuk menghadapi kerenah lelaki itu. Kesabarannya sudah tiada.

Walaupun menyesal dengan pengakuan yang telah dibuat sebentar tadi, Azian masih berlagak tenang. Padanya biarlah pembohongannya itu berlanjutan lagi asalkan dia terlepas dari gangguan lelaki di depannya ini. Tambahan pula tiada sesiapa yang tahu kisah dia dan ’tunang’nya itu, hanya antara dia dan Khairul.

”Ye ke? Jadi awak seriuslah pasal awak dah bertunang? Bukan sebab awak saja-saja reka untuk lepaskan diri?”, suara Khairul sedikit mengendur. ”Ye lah, kalau kau tak percaya sudah. Tak penting pun bagi aku”, tegas Azian. ” Apa nama tunang awak tu? Dia kerja kat mana? Boleh saya kenal dia? Saya nak kenal juga orang yang berjaya tambat hati awak tu, bolehkan?”, Khairul seolah merayu. ” Nama? Urmmmm......nama dia....nama dia Irham Shaari. Ha’a nama Irham Shaari. Tak payahlah kau nak jumpa dia. Membazir masa dia je. Dia tu orang penting, selalu sibuk”, Azian tidak keruan. Entah bagaimana nama itu yang terpacul keluar dari mulutnya. Azian sedikit menyesal kerana berbohong sehingga menyebabkan pembohongan itu berlanjutan. ” Hai manalah aku nak cekau mamat nama Irham Shaari ni. Entah wujud entah tidak mamat ni. Padam muka kau Azian, menipu lagi. Nah, sekarang tanggunglah”, Azian bermonolog dalam kepalanya. Azian begitu sibuk bermain kata didalam kepalanya sehingga dia tidak perasan riak muka lelaki dihadapannya itu. Khairul begitu terkejut dengan pengakuan Azian tadi. Mungkinkah tunang Azian itu benar-benar orang yang sama dengan seseorang yang dia cukup kenali itu. Irham Shaari, mungkinkah dia? Otak Khairul ligat berfikir. Antara percaya dan tidak. Khairul tidak menyangka nama itu yang akan terkeluar dari mulut Azian.

Azian lega apabila Khairul berlalu tanpa kata. Telahnya mungkin Khairul sudah berputus asa dan redha dengan jawapan yang telah diberikannya tadi. Hari yang dilalui di pejabat begitu ceria dan menggembirakan. Pada firasatnya, lelaki itu tidak akan lagi mengganggu hidupnya.
                                                      
                                             By me and only me...... i see u when u see me

Thursday, November 3, 2011

Wednesday, November 2, 2011

Menghargai ibu dan ayah 
Menghargai saudara-mara 
Menghargai cikgu-cikgu .
Menghargai kawan-kawan sekolah 
Menghargai sahabat-sahabat 
Menghargai orang sekeliling
Menghargai jiran-jiran 
Menghargai cinta yang telah Allah SWT limpahkan


Menghargai kasih-sayang yang telah Nabi Muhammad SAW curahkan


 
                                                   
                                    By me and only me...... i see u when u see me


Monday, October 31, 2011

Awan Berarak Pergi (cont.)


Tapi disangkanya panas hingga ke petang tapi rupanya hujan ditengah hari. Satu pagi telah melenyapkan segala kegembiraan Azian. Projek besar yang baru diserahkan Datuk Imran ketuanya menyebabkan hati Azian tidak keruan. Bukan kerana projek penting itu boleh menyebabkan dia dibuang kerja andai gagal dilaksanakan tetapi pembantu yang akan ditugaskan untuk membantu Azian cukup membuatkan Azian tidak senang duduk. Disebabkan projek itu memerlukan pengawasan yang ketat, Unit Teknikal juga akan dipertanggungjawabkan untuk mengendalikan projek baru itu. Khairul, kenapa nama itu muncul kembali disaat dia menjalani hidupnya dengan ceria. Azian mula merasakan proses menyiapkan projek itu akan menjadi tempoh paling lama akan dihadapinya.

‘Awak tolong pastikan semua peralatan disediakan dengan baik ok. Saya tak nak ada kesilapan kecil pun yang timbul nanti. Semua tu akan menjejaskan performance keseluruhan projek. Itu saja buat masa ni, bersurai.’ Azian sememangnya tegas dan serius dalam melaksanakan setiap tugasnya apatah lagi sebolehnya dia ingin meminimumkan pertemuannya dengan Khairul.

Proses perlaksanaan projek baru sahaja berjalan selama seminggu tetapi tempoh itu cukup lama bagi Azian. Setiap hari yang diluangkan untuk menyempurnakan projek tersebut cukup membuatkan Azian rimas. Rimas kerana terpaksa berhadapan dengan lelaki yang cukup ingin dihindarkannya itu. Dalam tempoh itu juga Azian dimaklumkan yang Khairul baru sahaja putus tunang. ‘ Tunang? Wah, rupanya mamat ni dah pernah bertunang. Tapi kenapa dah putus pulak?’ otak Azian ligat memikirkan perihal tersebut.

‘Awak nak makan apa? Nak saya tolong orderkan? Awak suka tomyam kan?’, suara lelaki itu cukup membuatkan Azian rimas dan tidak senang duduk. Pertemuan mereka berdua sepatutnya dihadiri oleh pelanggan dari Jepun tetapi kerana masalah penerbangan menyebabkan hanya tinggal mereka berdua di restoran pinggir bandar itu. ‘ Eh tak payah susah-susah. Saya boleh order sendiri. Lagipun siapa yang kata saya suka tomyam? Saya paling tak suka makan tomyam’, suara Azian meninggi. Azian cukup tidak selesa berhadapan dengan lelaki ini. Tetapi kerana telah ditempah syarikat, agak membazir andai mereka pergi begitu sahaja.

‘ Urm sory, saya ingatkan awak suka tomyam. Dulukan awak selalu order tomyam bila kita keluar makan’, Khairul serba salah. Khairul begitu yakin yang gadis dihadapannya ini sememangnya Azian, gadis yang pernah disayanginya dulu. Tetapi kerana kesilapan dirinya sendiri menyebabkan dia kehilangan gadis dihadapannya ini. Zara, gadis yang pernah dicintainya telah meninggalkan dia untuk kembali kepada bekas kekasihnya. Itupun hanya selepas tinggal tiga minggu sahaja lagi sebelum hari pernikahan mereka. Selepas tiga tahun bertunang, pertunangan mereka diputuskan hanya dalam masa sejam sahaja. Semuanya kerana majlis reunion yang dihadiri mereka yang membibitkan kembali cinta Zara dan bekas kekasihnya itu. Ah begitu jauh lamunan Khairul melayang sehingga dia tidak menyedari bila gadis yang sebentar tadi berada dihadapannya ini menghilang.

‘Saya balik pejabat dulu, awak makanlah. Maaflah saya tak dapat nak temankan. Ada urusan lebih penting dan lagi satu lepas ni tolong panggil saya Cik Azian, bukan ’awak’...pesanan SMS yang dikirimkan gadis itu cukup ringkas tetapi entah kenapa itu sudah cukup membuatkan hati Khairul sedih. Sedih kerana gadis itu masih lagi tidak mahu mengaku yang mereka pernah saling mengenali dulu. Tidak mungkin gadis yang mempunyai nama yang sama, berasal dari negeri yang sama, dengan rupa dan tingkah laku yang sama adalah dua insan yang berbeza. Khairul telah menyelidik segala perkara tentang Azian sejak hari pertama gadis itu hadir kembali ke dalam hidupnya. Tugasnya sebagai pegawai penyeliaan teknikal di Unit Teknikal memberikannya kelebihan untuk akses kepada sistem maklumat syarikat. Status Azian yang masih bujang juga yang memyebabkan Khairul menaruh harapan untuk memenangi hati gadis itu kembali.

Mesyuarat yang telah berlangsung selama dua jam masih menemui jalan buntu. Azian masih tidak dapat memikirkan cara yang sesuai untuk menyelesaikan isu pemilihan tempat untuk projek mereka itu. Bahagian teknikal pula masih menghadapi masalah dalam memastikan ciptaan  Unit Reka Cipta syarikat dapat berfungsi dengan lancar. ’ Nampaknya terpaksalah aku kerja ’overtime’ lagi malam ni’ Azian mengumam sendirian. Tetapi apa yang dirisaukan Azian bukannya tuntutan kerja yang memerlukan dirinya bekerja melewati waktu kerjanya tetapi kerana ini bermakna lebih banyak masa akan dihabiskannya bersama Khairul, lelaki yang masih membuatkan hatinya terluka.

’Urm, boleh saya tanya awak sesuatu?’ tiba- tiba Khairul bersuara. Kini hanya tinggal mereka berdua di dalam pejabat Azian. Rakan- rakan yang lain masing- masing sibuk menyiapkan kerja di meja masing- masing. ‘ Tolong panggil Cik Azian ye, saya ni bos awak’ , Azian masih cuba berlagak seperti biasa. ’ Eh, sory, Cik Azian. Boleh saya tanya sesuatu tak?,’ Khairul masih lagi dengan soalannya. ‘ Urm apa?,’ Azian menjawap ringkas. ‘ Urm Cik Azian, betul ke Cik tak kenal saya? Dulu kita pernah belajar di kolej yang sama even dalam kelas yang sama. Takkan awak tak ingat? Lebih tepat lagi saya tahu awak ni Azian, bekas kekasih saya dulu. Kenapa awak nak berpura- pura awak tak kenal saya. Saya tahu apa yang berlaku dulu tu salah saya. Tapi hati saya masih pada awak. Saya sedar awak lah jodoh saya. Kan dulu kita pernah janji yang kita akan jumpa dan bersatu kembali selepas habis belajar, awak dah lupa ke?,’ Khairul masih mencari kebenaran. Setiap kali ada peluang, soalan yang sama pasti akan diajukannya pada gadis ini.

’ En. Khairul, awak sedar tak sekarang ni awak sedang bercakap dengan bos awak? Saya dah bosan tau dengan awak ni. Awak ni nak kerja ke tak nak? Ok, saya dah lama sabar dengan awak ni tau. Ya, memang saya ni Azian dan saya memang kenal awak, it just I don’t want to act like I do know you. Apa yang awak cakap tu semuanya betul tapi awak lupa satu je. Awak dah lupa yang awak pernah bagi syarat yang kita akan berpura- pura tak kenal andai kita jumpa balik. Awak dah lupa ke? Itulah lain kali kalau berjanji tu tanam betul-betul dalam kepala tu, saya dah pegang janji saya, jadi saya harap awak pun akan pegang pada janji juga ya. Lets act like we never know each other before and just maintain that Bos- worker relationship that we have now ok, understand? One more thing, memang saya bujang tapi dah tak lama. Saya ni dah jadi tunangan orang. Jangan nak jadikan saya ni pengganti tempat tunang awak tu. So, sila keluar sekarang, saya banyak kerja lagi ni ok.’, jawapan Azian membuatkan Khairul tersentap seraya berlalu keluar dari bilik ‘Bos’ nya itu.

Azian tak menyangka yang dia seberani itu untuk meluahkan segala yang terpendam dalam hatinya itu. Ada rasa lega yang teramat kini dirasainya. Sudah lama dia bersabar dengan kerenah Khairul yang sentiaa mencari peluang untuk mengimbau kenangan lampau mereka. Tapi tiba- tiba Azian teringat sesuatu. ‘ Tunangan orang? Alamak aku ni gila ke apa? Tunang? Biar betul. Ahhh lantaklah bukan ada sesiapa pun yang tahu aku ni ada tunang ke tak kan, asal selesai masalah aku dengan mamat tu dah lah,’ ngumam Azian sendirian.

Perlancaran reka cipta yang telah diusahakan Azian dan rakan-rakan yang lain akhirnya berjalan dengan lancar. Respon dari pelanggan juga cukup positif. Reka cipta terbaru dalam bidang pertanian sememangnya sentiasa menjadi perhatian masyarakat kini. Dengan terciptanya peralatan menuai yang baru ini akan lebih membantu pesawah untuk meningkatkan pendapatan dan kualiti hidup. Azian begitu berbangga dapat membantu petani- petani bumiputra khasnya walaupun dia terpaksa berpanas dan berhujan di lapangan untuk membuat kajian. Kerjanya sebagai pembantu penyelidikan sememangnya memerlukan pengorbanan yang besar tetapi dengan pengalaman semasa di universiti memudahkan lagi tugasnya.

Malam ini mereka yang terlibat dengan perlaksanaan projek syarikat itu telah diraikan dengan majlis makan malam yang cukup meriah. Azian tidak terkecuali menghadiri majlis tersebut tambahan pula kehadirannya sebagai ketua projek sangat dinantikan pihak atasan. Kebolehannya menjayakan projek pertamanya itu dengan jayanya berjaya mencuri perhatian pihak atasan syarikatnya. Bagi Azian kejayaan projek pertamanya ini adalah satu permulaan positif untuknya bekerja dengan lebih baik lagi dan dengan berakhirnya perlancaran projek ini juga merupakan satu rahmat dan kegembiraan teramat untuk Azian kerana selepas ini dia tidak lagi perlu berjumpa dengan Khairul, lelaki yang tidak pernah mengenal erti putus asa. Selepas kejadian di pejabatnya itu, lelaki itu masih lagi cuba mendekati Azian tetapi Azian bijak mencari langkah mengelak dari bersama lelaki itu berduaan. Tetapi kegembiraan itu hanya sementara. 

                                                          

                                                                       By me and only me...... i see u when u see me

Saturday, October 22, 2011

Promote2.....

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia untuk sume....

Erhmm2... Hari ni Cik Huda just nk tlong promotekan bisness kawan Cik Huda... Dah lama nk wat entry ni tp syik lupe je, dh nyanyuk dh hehehe

Niway, kawan Cik Huda ni buat bisness pembenihan ikan n bela ikan keli... For certain time dia akan bukak skim for public tok invest lam bisness dia. For this turn punya skim, sesape yang nak melabur the info as below k


RM2500 = RM 500 every month for six(6) month
RM1250 = RM300 "
RM625 = RM150 "

tok skim  ni setiap skim yang korang pilih tok labur, korang akan dapat pulangan setiap bulan selama 6 bulan. Then, pda bulan ke-7 korang akan dpt blik modal yang korang dh labur awal2 tu tp klu korang nk labur lagi pun boleh. Untuk skim ni just for 2x, maknanya korang just boleh melabur for setahun (1year) je. Kira ok lah pelaburan ni tok student, at least dpat extra income, korang just need to invest je, and every month wait for da profit tuk msuk. 

Tok pelaburan ni ada sign agreement tau, dalam agreement tu ada state yang korang akan tetap dpt profit korang tu even company ni rugi. So, kira ok r ada agreement ni, rsa trjamin ckit..... Cik Huda sekadar membantu kawan seagama dan sekaum tok kembangkan lagi ekonomi umat Islam kita.....

Any further info leh tanya Cik Huda  trus or klik sini
p/s : blog ni dh lama update tau hehehe........



                                                                                                     
By me and only me......i see u when u see me

Awan Berarak Pergi (cont)

karya by: Cik Huda anak pak Arshad
Part 2

Sedang kusyuk Azian mendengar syarahan Pn. Rosma, tiba-tiba perutnya sakit bagai ditarik-tarik. Kepalanya berputar bagai nak pecah. Muka Azian serta merta berubah pucat sehinggakan andai ditoreh dengan pisau pasti tidak akan ada setitik darah pun yang keluar. Demamnya kembali menyerang disertai pula dengan penyakit gastriknya yang bertambah teruk.

Dalam menahan sakit yang teramat itu, ada sepasang mata memerhati kerisauan disebelah hujung baris kerusi yang sama. Azian tidak mampu lagi menahan sakitnya, dirasakan seperti setiap minit yang berlalu umpama setahun tapi dikuatkan juga semangatnya untuk menghabiskan kuliahnya yang berbaki 10 minit saja lagi. Sebaik sahaja Pn. Rosma mengakhiri kuliahnya, Azian meluru keluar dari dewan menuju ke tandas wanita disebelah dewan. Sakitnya, sengsaranya tak siapa pun patut tahu. Itu sikap Azian yang kadang-kadang semakin memburukkan keadaannya. Di dalam tandas itulah Azian menangis sepuas-puasnya. Selepas sejam barulah sakitnya beransur hilang. Mungkin sudah melewati waktu makannya, itulah telahan Azian setiap kali diserang gastrik. Cukup sekadar membersihkan air mata  dan tudungnya, dalam keadaan terhuyung- hayang Azian bersedia untuk keluar. Gadis bertudung ini tidak perlu menghiraukan rupa parasnya yang selesa tanpa sebarang make-up.

‘’Awak ok? Nak pergi klinik ke?”, tiba-tiba satu suara menegurnya dari belakang sebaik sahaja pintu tandas ditutup. Khairul tidak dapat lagi menyembunyikan perasaan risaunya. “ Eh, tak payah duk susah-susah. Sapa plak yang sakitnya sampai nak pi klinik2 ni”, Azian masih lagi dengan sikap kerasnya. “ Urm, saya tengok awak macam sakit teruk je dalam dewan tadi. Sampai pucat lesi muka awak tu. Dah tu awak terkocoh-kocoh keluar terus lepas kuliah. Nampak sangat awak sakit tadi.”, suara Khairul seperti orang yang menahan tangis. “ Eh, ma...ma...mana ada. Saya ok je, saya terlebih pakai bedak sebab tu nampak pucat. Saya ke tandas ni nak betulkan make-up saya je. Dah nama pun perempuankan. Biasalah tu, yang awak menyebuk ni kenapa?’’, Azian cuba meninggikan suaranya yang tenggelam dengan kesakitannya. Khairul tahu Azian sedang berbohong. Walaupun baru enam bulan dia mengenali gadis di depannya itu tapi dia tahu apabila gadis itu berbohong. Setahu Khairul gadis didepannya itu tidak pernah memakai make-up, cukup sekadar bedak yang dioles nipis dan sedikit pelembap bibir pelengkap gayanya setiap hari. Ciri-ciri ini jugalah yang membuatkan hati Khairul semakin lama semakin terpaut dengan gadis itu, natural beauty lah katakan. Dek kerana segan apabila berhadapan dengan gadis itu, sengaja dijadikan setiap perkara sebagai topik untuk digaduhkan dengan gadis itu.

Tiba-tiba satu bunyi objek jatuh ke lantai mematikan lamunan perasaan Khairul. Khairul kaget melihat Azian yang terlantar pengsan di depannya. Hendak diangkat memang tak manis. Gadis yang terlantar itu bukannya mahramnya. Nasib baiklah ada pelajar wanita berdekatan untuk menolong sang gadis yang dirisaukannya itu.

Hampir seminggu Azian dimasukkan ke hospital. Hidupnya sepanjang masa itu hanya sekadar berbaring di atas katil hospital yang agak lengang itu. Tekanan darah rendah, kurang vitamin, keletihan terlampau dan demam panas mengiringi pakej gastriknya. Azian sendiri tidak pasti bila dia diserang demam panas. Ujian dan kerja-kerja kokurikulumnya membuatkan dia terlupa tentang dirinya.

Sepanjang tempoh Azian ditahan di hospital, bukan sahaja kawan-kawan sekelas dan pensyarah yang melawatnya tetapi ada seseorang yang setiap hari muncul menemani dan membacakan apa yang dipelajarinya hari itu kepadanya. Khairul, jejaka hitam manis yang tidak pernah jemu menjadi pelawat tetap katilnya itu.

Saat itulah segalanya bermula. Semakin hari hubungan mereka semakin mesra. Jika dulu mereka digelar Tom and Jerry oleh rakan-rakan, tapi kini gelaran itu bertukar kepada Belangkas dan Merpati dua sejoli. Semua gelaran dan usikan rakan-rakan bukan lagi penghalang bagi mereka walaupun kadang-kadang timbul juga rasa malu tapi indahnya dilamun cinta membuatkan mereka kalis dengan semua usikan itu. Azian mula teringat mungkin inilah yang dikatakan ’mulut masin’, jika dulunya sekadar untuk melepaskan diri tapi kini jejaka itu benar-benar menjadi kekasihnya.

Enam bulan menyulam kasih, tibalah harinya mereka berdua terpaksa berpisah. Pasangan yang selama ini sentiasa berdua terpaksa beralah dengan jarak yang akan wujud diantara mereka. Selepas setahun bertarung menghabiskan pelajaran peringkat matrikulasi, tiba masanya mereka meneruskan langkah ke alam universiti. Walaupun indah dilamun cinta, tetapi Khairul dan Azian tidak rela mengorbankan impian masing-masing semata-mata untuk belajar di tempat yang sama. Tidak seperti rakan-rakan mereka yang sepakat mengambil jurusan yang sama di universiti yang sama dengan kekasih hati masing-masing. Tapi Khairul dan Azian masing- masing ditakdirkan melanjutkan pelajaran di timur semenanjung cuma berlainan negeri. Itu sudah membuatkan Khairul gembira kerana setiap hujung minggu dia masih dapat meluangkan masa dengan kekasih hatinya itu.

Seperti pasangan yang lain, hubungan mereka juga ada waktu pasang surutnya. Tetapi isu yang seringkali menjadi punca pergaduhan mereka hanya satu. Keluarga Khairul tidak merestui hubungan mereka disebabkan jarak umur dan tempat tinggal mereka yang dipisahkan oleh dua negeri. Perkara ini sering kali membuatkan Azian makan hati kerana sering kali Khairul menceritakan permintaan ibunya supaya Khairul memilih pasangan senegeri sebagai temannya.

Walaupun mereka jarang bergaduh, tetapi setiap kali bertemu setiap kali itu juga Khairul menceritakan permintaan ibunya itu. Hubungan Khairul dan Azian sampai ke kemuncaknya apabila Azian begitu tertekan dengan masalah hubungan mereka yang tidak direstui, tertekan dengan sikap Khairul yang begitu cemburu buta  dan ditambah pula dengan masalah pengajiannya yang memerlukan Azian berusaha melebihi pelajar lain memandangkan bidang itu baru baginya. Azian juga tidak mahu menjadi punca Khairul dianngap anak derhaka. 

Khairul memutuskan hubungan mereka selepas setahun Azian bersabar memendam rasa. Mereka bersetuju untuk menamatkan hubungan mereka sehingga tamat pengajian tetapi andai ada jodoh mereka berjanji akan mengikat kembali ikatan cinta mereka itu. Tetapi janji hanya tinggal janji. Tidak lama selepas memutuskan hubungan dengan Azian, Khairul telah menjalin hubungan dengan rakan karibnya, Zara. Azian yang kecewa dengan sikap Khairul cuba menuntut janjinya. Tetapi syarat yang diberikan Khairul mencabar keimanan Azian. Perpisahan mereka kali ini ditamatkan dengan sengketa. Azian mahupun Khairul meletakkan syarat andai mereka berjumpa semula, masing-masing akan berlagak saling tidak mengenali. Azian memendam rasa sakit hati dengan berjanji kepada dirinya yang dia tidak akan pernah mengenali lelaki itu lagi, buat selamanya.

(Masa sekarang)


Azian terpinga-pinga dengan teguran jejaka didepannya itu. ” Urmmm hai saya Azian, pekerja baru kat sini. Nice meeting you”, tinta Azian sambil berpaling menuju ke mejanya. ” Aik, awak tak kenal saya ke? Saya Khairul lah, belajar satu kolej dengan awak masa kat Matrik dulu tu, tak ingat ke?’’, Khairul menjelaskan pertemuan mereka. ” Maaflah saya tak ingatlah, rasanya awak silap orang ni. Sorylah, maybe tu Azian lain kot”, Azian berlalu meninggalkan Khairul yang masih menanti jawapan pasti darinya.

Azian tak pernah menyangka hari pertamanya akan diselubungi dengan kegelapan silam. ’ It’s gonna be a tough life for me for now on’, hanya itu yang dapat difikirkan Azian. Sejarah lampau yang cuba dihilangkan dari fikirannya kini berada dihadapannya dan mungkin setiap hari akan menghantui hidupnya.

Hari ini genap dua bulan Azian menjadi pembantu pengurus Unit Penyelidikan di syarikat Agrotech sdn.bhd. ini dan hari ini genap dua bulan juga Azian bergelar penduduk kota metropolitan ini. Azian tidak pernah menyangka kota Kuala Lumpur yang dulunya cukup merimaskannya sehingga membuatkan Azian bertekad untuk tidak bekerja di kota ini kini akhirnya telah menjadi tempatnya mencari rezeki. Tetapi dua bulan berada di kota ini sudah cukup untuk Azian membiasakan  dirinya dengan kesibukan masyarakat dan kehidupan di sini. Keramahan penduduk dan dikelilingi kawan-kawan yang sentiasa ceria membuatkan Azian semakin selesa berada di kota ini.

Satu lagi perkara yang membuatkan Azian dapat menyesuaikan dirinya ditempat baru ini adalah kerana sejarah lampaunya, Khairul, tidak lagi muncul didepannya. Mungkin kerana berbeza unit dan bangunan menyebabkan mereka tidak langsung bertembung. Bagi Azian itu adalah satu rahmat yang cukup besar baginya. Dia sendiri tidak pasti berapa lama dia mampu untuk berlakon tidak mengenali lelaki tersebut andai mereka sentiasa bersua muka. 



                                                                                          
                                                                                      By me and only me...... i see u when u see me
                                                                    



Wednesday, October 19, 2011

Acu Cuba Try Test.....


Assalamualaikum w.b.t......Lma xbrblog ni, cbuk sngt (cbuk ke?)....Org len up-to-date je blog.....
Niway entri kali ni Cik Huda saje je nk publish hsil karya seposen Cik Huda. Karya ni Cik Huda dpt ilham time duk study tok test Agrotek OP ritu (dh brkrun dh bru nk post,.... tuan blog ngan blog sma je). Org cbuk study tu lah ilham dtng mncurah curah ke ldang gandum.....Saje je Cik Huda nk gilap bakat tulis krangan ni, lma sngt dh tnggal, dh brkarat dh......Niway layan je lh ye tp ni bri 1st part, next part 6ti2 lh ye.......


AWAN BERARAK PERGI
karya by: Cik Huda anak pak Arshad

Part 1
Suasana pejabat yang masih lengang di waktu pagi menambahkan lagi gementar di hati Azian. “ Inilah orang melayu, masuk kerja selepas waktu tapi bila balik keje je ‘sharp on time’’, Azian bermonolog dalam diri. Hari ini merupakan hari yang penting buat Azian. Selepas setengah tahun menganggur akhirnya peluang kerja untuknya akan tiba. Itupun selepas berpuluh interview yang dihadirinya.

Tepat jam 8.30 pagi semua meja kosong sebentar tadi sudah diisi pemiliknya. Azian rasa begitu asing apabila di kelilingi manusia yang asing baginya. Tiba- tiba pintu yang bertulis ”Pengurus Besar’ terbuka. Seorang lelaki yang agak tampan, mungkin di dalam usia 50’annya muncul. ” Cik Azian Amar?’’ teguran yang membuatkan hati Azian bertambah gementar. ”Ya, saya Azian”, sahut Azian. ” Sila masuk ya, saya ada kerja sebentar di Unit Teknikal. Sekejap lagi saya menyusul, ok?”, arah lelaki itu. ”Ish, dah lah aku dah tunggu sejam, ni nak kena tunggu lagi, frust betullah”, Azian membebel di dalam hati. Gila nak luahkan. Nanti tak sempat diterima kerja dah kena buang. Ya betul, hari ini adalah hari pertama Azian melaporkan diri di syarikat Agrotech sdn.bhd. ini. Azian hanya mampu menganggukkan kepala dengan arahan bakal ketuanya itu.

” Perhatian semua, mari saya kenalkan kamu semua dengan pembantu pengurus Unit Penyelidikan yang baru”, arahan yang cukup membuatkan semua pekerja disitu patuh. Kak Aida, kak Mia, Haris, Arif dan beberapa orang lagi pekerja yang tidak sempat Azian ingat nama mereka. Semua pekerja disini sangat ramah dan baik hati. Ini membuatkan Azian bertambah semangat untuk berbakti dengan syarikat ini.

” Hai, saya pulak Khairul, selamat berkenalan”. Satu suara menjengah dari belakang Azian. Tiba-tiba jantung Azian berdengup kencang. Suara ini pernah singgah dipendengaran Azian suatu ketika dulu. Pernah singgah empat tahun dulu. Azian memalingkan tubuhnya berdepan dengan pemilik suara tadi. Kedua-dua mereka tercenggang seolah tidak percaya. Memori lama datang menghantui kembali ingatan Azian.


(Empat tahun dulu)

” Awat hang ni suka sangat bantah apa yang aku cakap hah? Ada hutang ka?”, suara gadis itu menahan marahnya. ” Ha’a, ada hutang. Awat? Tak pueh hati?”, suara si jejaka mematahkan kata-kata si gadis. Selama enam bulan belajar di kelas yang sama, selama itu jugalah mereka berdua ini umpama anjing dengan kucing, Tom dan Jerry, dan apa-apa yang seangkatan dengannya. Pantang berjumpa ada saja benda yang nak di gaduhkan mereka.

Tetapi apa yang peliknya jodoh mereka begitu kuat. Setiap kelab, pertandingan, aktiviti, dan apa sahaja yang disertai di kolej itu pasti akan mempertemukan mereka berdua. Tetapi mereka tetap dengan ’kebenaran’ masing- masing. Masing-masing nak menang.

Tapi satu peristiwa membuatkan hubungan mereka menuju perubahan. Aziq, nama lelaki yang telah lama wujud dalam hidup Azian. Sahabat karib sedari kecil meluahkan perasaan, perasaan yang lebih daripada seorang kawan. Perasaan yang membuatkan Azian serba salah. Sahabat karib yang hanya dianggap kawan tanpa perasaan lebih daripada itu mendesak menginginkan jawapan, membuatkan Azian berbicara tanpa berfikir. ” Aku dah ada pakwelah, mustahil aku boleh terima kau. Aku dah sayang sangat kat dia. Lagipun aku anggap kau kawan je, tak lebih daripada tu”. Lidah Azian lancar berkata-kata tanpa berfikir betapa bodohnya dia ketika itu. Mana nak dicari ’pakwe’ yang disebutnya tadi itu. Peminat pun tak ada, inikan pula kekasih.

” Ye ke? Tipulah, setahu aku kau single kan? Kau saje je nak lari dari aku kan?”, seraya itu Aziq membalas. ”Padan muka kau Azian. Pandai-pandai sangat menipu, jujur jelah”, Azian bermonolog dalam diri. ” Eh, betullah aku tak tipulah. Dah enam bulan kami couple tau. Nama dia......nama dia....nama dia Khairul”, selamba saja Azian memberi jawapan. ” Khairul? Biar betul kau ni Azian. Kau dah giler ke mengaku mamat tu pakwe kau? Ahhhh lantaklah, asal aku selamat sudah, gila tak gila”, Azian bermonolog sendirian.

’Hai mak cik, kerja ni buat betul-betullah. Ini taip pun ada error. English kau dulu fail ke?, Khairul meluahkan perasaannya. ‘’ Eh, suka hati kau je erk nak panggil aku mak cik. Tua-tua aku pun comel tau and lagi satu English aku A tau, bukan sebarangan tau, tolong sikit erk, minds your words erk’’, marah Azian, geram dengan kata-kata junior setahunnya itu. Beza umur mereka tidaklah jauh, hanya setahun. Pada firasat Azian mungkin itu yang membuatkan mereka tidak formal apabila bercakap, tidak seperti kawan-kawan sekelas yang lain yang lebih selesa memanggil Azian dengan panggilan kakak.

Pergaduhan mereka berdua tidak berhenti disitu sahaja. Setiap hari, setiap tempat apabila berjumpa mereka akan tetap bergaduh. Tapi tanpa mereka sedari satu perasaan berbeza terbit di hati mereka sehinggalah satu kejadian yang tak diduga Azian boleh berlaku pada dirinya. 




 
                                                               
                                 By me and only me...... i see u when u see me
                                                                        

Tuesday, September 20, 2011

Memori Pertama Riang Ria di Pagi Hri Untk Sem Bru....

Assalamualaikum..... Salam 1Malaysia.....
Mcm pnjang je kn tjuk entri Cik Huda kali ni tp cak2 ada mak kisah? Hehehe......
bermula nya kisah....

Kjadian ini brlaku pda hr ke-3 pesta konvo kt UniSZA ritu (dh brkrun, bru nk citer).... Pgi2 lg kami dh trun g tapak pesta, konon2 nk join senam robik, tp........harammmmmmm....... Program d tunda ke ptg lak, ada ke ptot? dh lh xdak notis awal, nyusahkn org je..... tp alang2 dh ada geng2 ni, Cik Huda n da geng smpatlh jgk br' riang ria kt ctu, mngubat ati yg kecewa.....
Niway, layanzzzzzzzzz je lh pic2 kt bwah ni ye, mlas nk citer lebih2....

antara rombongan cik kiah yg hdir....gangstarz biotech n geng2 murni hehehe

gangstarz biotech....smoga prshabtn kita akn kekal dunia n akhirat, aminnn......

hjat nk wat gaya bebas tp xbrape nk bebas lh plak....

gaya bebas yg mngarut....hehehe

macham nye muke dier, mrah sngt nih....

bru nk snyum...ololor tomey nye die

cik huda yg posing maut lh konon2 nye

ada bdak nyebuk kt blakang....(kaki) ini mkn dieeee
ni jelh pic2 yg smpat cik huda snap.......wlaupn xdpt senam robik tp kami ttp hepi.......sweet memory....


last but not least...ingatan tok sume

k I see U when U see me

Monday, September 12, 2011

Kawan - Couple - Merisik - Tunang - Kawen



 Assalamualaikum dan salam 1Malaysia.......
Sengal je kn topik cik huda kali ni hehehe bkn pe sje je, cti rya bru2 ni kn rmai nor org kawen n tunang so cik huda pn trgatai nk sembang sal topik brkaitn ni hehehe.....

Korg prnah trfkir x klu tetibe je ada org merisik korg? Pe agaknye korg buat? Mesti persaan ktika tu sngtlh rumit, tmbah2 klu org yg merisik tu rpat ngan korng, time tu d luah mati mak d tlan mati bapak.....

Bg korng lh kn mane lg korng prefer, jdoh cri sndri or jdoh family yg cri kn? Hurmmmm bg cik huda dua2 pn ok, msing2 ada pro n con die.... 


X semua jdoh yg kita cri sndri tu brkekaln n xsemua jdoh plhan kluarga tu xmmpu bhagia. Kdng2 couple brthun2 tp kawen xsmpai 5 thun dh cerai, wat rugi je kn.... Klu cik huda lh kn cik huda nk jd cm kakak cik huda, brcinta slepas tunang, smpai skang bhagia je n hopefully brkeklan dunia n akhirat.....Bg cik huda xksah pn plhan sndri or plhan kluarga asalkn brknan d hati (wahhh nk jgk) tp bkn lh dlm wktu trdkat ni, awal lg ni, muda lh hehehe bnyak lg bnda yg cik huda nk cari n nk capai.......

Bg kwan2 yg dh ada plhan tu jgn lh tnggu lma2, brcinta lma2 pn x elok jgk kn,prkra baek eloklh d prcpatkn n bg yg seangktn ngan cik huda ni don't worry k stiap org tu dh d tntukn jdoh mereka, klu x d dunia, d akhirt 6ti pasti akn d prtemukn (waaaahhhh mcm ustazah dh hehehe)...... N kpda kwan sekolah cik huda Puan Aina Farhana yg kawen pda 02/09/11 lalu, lum trlmbat tok cik huda ucapkn slamat pngantin baru smoga brbhagia sntiasa n kekal selamanya dunia n akhirat, aminnnnn.....n maaf sngat cos cik huda xbrkesmpatan pegi ke mjlis tu sbb ada hal yg xdpt d elakkn, maaf ye.....dpt tngok gmbar kt fb je, nmpak sngt meriah......n tok sume yg tunang or kawen time cuti ritu tahniah n smoga brkekaln dunia n akhirat ye....
sma cntik sma pdan
credit to Nor Asma tok gmbar2 aina yg cik huda cilok ni, jgn marh ye hehehe

k la till next tme k
I see U when U see me k